Brev:
Hård mave - 4 år, 10 mdr.
30. april 2012
Alder:
4 år, 10 mdr.
Hård mave - 4 år, 10 mdr.
Kære Helen
Jeg haaber, du kan give mig et godt raad mod haard mave.
Oscar har tendens til haard mave, og har faaet Movicol junior af lægen, som ogsaa har hjulpet, naar det var nødvendigt. Men problemet er jo selvfølgelig at det er et tilbagevendende problem.
Som jeg tænker det, saa bunder det formentlig i hans alt for ensformige kost og mangel paa grøntsager. Oscar er meget kræsen, og vi har meget svært ved at faa ham til at spise grøntsager paa trods af, at vi altid serverer nogen hver aften. Han spiser agurk, salatblade lidt tomat, lidt majs og lidt gulerødder. Derudover spiser han kylling, hakkebøf og fiskefilet, brød, rugbrød (kun hvis der er paalægschokolade paa) og pasta (giver selvfølgelig fuldkorns), af frugt spiser han æbler, bananer, vindruer.
Madpakken er som regel altid det samme, hvis jeg giver ham andet paalæg paa end paalægschokolade, kan han blive meget ked af det, og jeg faar bestemt altid at vide, at det kan han altsaa ikke lide, og at det maa jeg ikke give ham med :).
Problemet er ogsaa, at det gør ondt at gaa paa toilettet, og derfor prøver han at holde sig, fordi han er bange for smerten, hvilket jo ikke gør det bedre og resulterer i at han faar ondt i maven. Nogle gange bløder han ogsaa lidt fra endetarmen. Det er utrolig synd for ham, og meget invaliderende for ham i hverdagen.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Lotte